Kontrolujte svoj klinový remeň. Môže vám spôsobiť poriadnu kovbojku
V tomto článku by som sa s vami rada podelila o jednu historku, ktorá našťastie skončila dobre, no nemuselo to tak byť. S priateľom sme pár rokov jazdili na starej Octavii, ktorá doslova a do písmena dožívala. V autoservise Dubnica, ktorý sme si obľúbili a verili, preto bola každú chvíľku. Ani to však nepomohlo klinovému remeňu, ktorý sa jedného dňa, nie pretrhol, ale doslova explodoval.
Išli sme po spokojne po diaľnic, pretože sme len pred chvíľkou uzavrelo novú zákazku. Celkom sme sa ponáhľali, lebo sme boli objednaní k veterinárovi s našim kocúrom, ktorého sme potrebovali akútne vykastrovať. Jeho sestra sa totiž začala hárať, takže naše snahy o ich nepočatie, boli pre nás poriadne náročné. ideme si, ideme, keď tu zrazu z auta niečo vyletí. Bola to taká rana, že som bola presvedčená, že naša Oktávka podľahla svojmu veku a rozpadla sa uprostred cesty. Jedno jediné šťastie bolo to, že sme v tom momente prichádzali k benzínovej pumpe. Na aute začala svietiť kontrolka autobatérie, posilňovač riadenia sa vypol, takže sme vedeli, že je zle.
Keď sme sa dokotúľali k benzínovej pumpe a otvorili sme kapotu, verdikt bol jasný. Z auta nám odletel klinový remeň. Lepšie povedané, on neodletel, ale utrhol aj celú kladku, takže cesta domov bola dosť náročná. Musel po nás prísť môj otec, auto odtiahnuť do servisu a konečná cena opráv nebola len päť eur ( asi toľko stojí lacnejší klinový remeň), ale asi tak šesťnásobne viac.
Klinový remeň je vyrobený z gumy a jeho funkciou je držať pokope doplnkové komponenty motora. Preto ide o veľmi „jemnú“, no zároveň dôležitú súčiastku, ktorá sama o sebe nestojí veľa, no keď vám utrhne aj ďalšie veci, tak cena opráv rastie. Preto svoj klinový remeň kontrolujte naozaj pravidelne a priebežne, a to aj vtedy, keď nepočujete žiadne divné zvuky z pod kapoty alebo máte len ročný remeň. Istota je proste istota.